Moi,


Mä olen Marko ja mua ottaa päähän aika moni asia nykymaailmassa. Kirjotin äidinkielestä approbaturin, sekä kiroilen välillä enemmän kun pitäis ja se näkyy sillon tällön tekstissä joka pitää sisällään myös joitakin kirjoitusvirheitä. En tuu kirjottamaan oikeaoppista suomea vaan jotain sen ja puhekielen hybridiä, jos se ottaa päähän ei tartte lukea. Kielen on tarkotus välittää viesti ja jos se onnistuu hybridiversiolla on sen tehtävä täytetty. 

Olen 22-vuotias opiskelija joka asuu Espoossa. Opiskelen tietojenkäsittelyn tradenomiksi eräässä AMK:issa pääkaupunkiseudulla ja koen kyseisen tutkinnon täysin turhaksi. Lukekaa hyvät ihmiset itsenne liiketalouden tradenomeiksi tai tietojenkäsittelyn insinööreiks, älkää hakeko välimallin ratkaisua. Koulun lisäks käyn vuokratyöläisenä tekemässä keikkoja sillon kun niitä saan ja ehdin koulun ohella. Istun liikaa koneen äärellä ja tykkään musiikista laidasta laitaan, pääpaino on kuitenkin raskaammalla mallistolla. Lisäks oon kiinnostunu historiasta.

Joku vois sanoa (lue minä itse), että oon introvertti ja hyvin todennäkösesti se pitää paikkansa. Ainakin kaikki testit (itse tehdyt analyysit on parhaita ja luotettavia!) sanoo samaa. Koen olevani looginen ja järjellä ajatteleva ihminen, en kuitenkaan oo Einstein, Voltaire tai joku muu suurista ajattelijoista/älyköistä. Moni pitää mua tän takia kylmänä ihmisenä, mä en ymmärrä minkä takia näin on. Lainatakseni House of Cardsia Chapter 12"Raymond Tusk: Decisions based on emotion aren't decisions, at all. They're instincts. Which can be of value. The rational and the irrational complement each other. Individually they're far less powerful." 

Henkilökohtaisesti uskon, että järjellä ajattelu mahdollistaa harmaalla alueella asioiden käsittelyn. Tarkoittaen sitä, että ei oo olemassa vaan mustaa ja valkosta, valosaa ja pimeetä, isoo ja pientä, näiden kaikkien välillä on lukematon määrä eri sävyjä. Mä en tiedä provosoiko ihmiset toisiaan ääripäillä vai uskooko ne oikeesti niihin. Kaikki tää kulminoituu sosiaalisessa mediassa ja ylipäänsä internetissä. Tällänen toiminta mua vituttaa hyvin paljon, mikä idea sillä on? Kuinka kehittävää tän tyyppinen toiminta on? Minkä takia ei voida ajatella vähän pidemmälle asiaa, koittakaa nähdä sen toisen kannan mielipiteet ja poimia ne asiat jotka kuulostaa järkeviltä, sekä toimii. Joku fiksu ihminen on joskus sanonu, että "Stagnation is death" joka palttiarallaa kääntyy "pysähtyminen on kuolema". Esimerkki siitä kuinka käsitän asian, jos poliittinen puolue jää polkemaan paikalleen, eikä pysty mukauttamaan linjojaan muun yhteiskunnan mukana se kuolee pois. Sama pätee ihmisiin, eläimiin ja kaikkeen elävään.

Tuun avautumaan asioista jotka mua ottaa päähän tässä blogissa. Mun mielipiteet ei oo mediaseksikkäitä tai välttämättä edes yleisesti hyväksyttyjä. Sanoja joita oon kuullu enemmän kun tarpeeks muiden suusta mun mielipiteiden takia on seuraavat. Rasisti, kapitalisti, spede, idiootti, hirvee ihminen (toistaseks paras, nauroin vähintään 15min yhtä soittoo kun baarissa mulle sanottiin, että sä et voi ja saa ajatella noin kun sun mielipiteet on hirveitä ja ne on väärin). Jos koet tarvetta kartuttaa tätä listaa niin anna mennä vaan, ainoa asia jota toivon on, että perustelet väittees. Mulle on se ja sama mitä musta ajatellaan jos "loukkauksille" ei löydy perusteluita, ne on vaan sanoja joilla ei oo merkitystä. 

Loppuun haluaisin lainata vielä kolmatta lähdettä,

Common sense is not so common - Voltaire

Tää Voltairen virke kiteyttää mun mielestä nyky-yhteiskunnan enemmän kun paremmin.